Monday, September 15, 2014

In Which I Have Interesting Conversations With My Hairstylist

So, people, let me cut straight to the chase.

In Which I Cut Straight To The Chase...

We're going back to an irregular schedule :-( Sorry! If you want to hear me rant about my classes over all over again, you can click here, but honestly, you probably don't want to do that. So yeah.

I've been struggling a bit with this blog, actually, because my "wondrous well of overflowing ideas" has been gassed by the Nazis. (Just kidding. Sort of.) So, in other words, it requires a great deal of effort and strength and self-discipline to write these posts, and, well, that self-discipline is pretty much spent by the time I'm done with homework at midnight. (Not kidding. I really did stay up until midnight two nights last week doing homework.) 


So, basically, I didn't write on Saturday. I was too busy hunting down illegal versions of Girl Meets World and Red Band Society (a FOX show clearly catering towards Tfios fans) on YouTube. I also procrastinated on my homework.


So...we're going back to an irregular schedule.


Which means you'll have rantier posts from me at more infrequent intervals. I'll try to squeeze some blogging in on the weekends, but there aren't any promises happening. 'Kay?


Anyway, I got a haircut.




As usual, I look adorable. (Joking.) #CarSelfie (By the way, did you know there's a TV show called Selfie? Ugh.)

I went to this hair salon that my grandma uses (don't judge). The lady there was really nice, spoke pretty good English (it was a Korean-owned hair salon), but she kept talking to me in Korean and I have no idea how to speak Korean. (I'm like a banana-flavored Twinkie.) So mostly I mumbled, "Yeah," although I guess she could have asked, "Do you like The Fault in our Stars?" and if she did, I probably lied by saying, "Yeah."

Yes, that's right, I didn't like The Fault in our Stars.

I told my mom that the stylist kept talking to me in Korean and Mom was like, "Well, why didn't you just say you didn't speak Korean?"

Well, because I'm afraid of people judging me.

Although I should BE MYSELF and ROCK WHO I AM, sometimes it's easier said than done, y'know?

(The truth is, I'm just making excuses for myself.)

Then the hairstylist told me I had bad posture, which is funny, because my mom tells me the exact same thing, and sometimes I tell myself the exact same thing (although most of the time I don't notice it). I told her I played tennis and she nodded and said something about how you hunch over in tennis and maybe that's why I have bad posture, and I was thinking, hmmm, yeah, that's true. Maybe tennis is to blame for my bad posture! Or maybe it's hunching over this laptop! Or maybe it's just the stress from school!

And the lady told me that she was taking some sort of karate class and that you have to have good posture in that and I was thinking...well, I don't know what I was thinking. That I wanted to take karate class? I've always wanted to bust out bad guys.

She asked, "How old are you?" and I was like, "Fourteen" (and silently thinking, Almost fifteen!) and then she says, 

"Ohhhh, you look younger than that."

Dude. Seriously?











4 comments:

  1. Yay, I actually like irregular posting rather than a set schedule. Lol your hairstylist is funny :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, it was a very interesting conversation.

      Delete
  2. Haha, I always look younger than my age. I look about 10 years old, haha. Anyway, your hair looks awesome and that selfie IS adorable! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey me too! 14-year-olds-who-look-10 unite!

      Aww, thanks.

      Delete